Health Persoonlijk

Body After Baby #1

13 augustus 2016

Body After BabyInmiddels is het alweer meer dan een jaar geleden dat ik ben bevallen. Na 9 maanden zwangerschap en 9 maanden ‘ontzwangeren’ vond ik het wel tijd worden om aan mijn lichaam te gaan werken. Ik wil mijzelf weer lekker(der) voelen in mijn eigen lichaam en bewust bezig zijn met voedsel en beweging. Vandaag begin ik met een soort inleiding, maar ik wil vaker een update gaan posten over hoe het allemaal gaat.

Vrij snel na de zwangerschap was ik weer op gewicht. Niet zo gek natuurlijk, want door de HG was ik rond de 14kg afgevallen vanwege het overmatig overgeven. Tegen het einde van de zwangerschap ging het beter en woog ik weer bijna net zo veel als ervoor. Dat ik in de weken na de bevalling wat meer zou aankomen vond ik niet erg. Ik had het nodig, was door de zwangerschap volledig uitgeput en dat had best een impact op mijn lichaam. Maar na een tijdje vond ik het niet meer zo prettig. Mijn bolle, strakke zwangerbuik had plaatsgemaakt voor iets dat meer weg had van zo’n oude, verschrompelde aardappel die je achterin de kast vind. Ik vond dat het tijd werd voor verandering.

Sinds een aantal weken sporten Dennis en ik samen, iedere woensdagavond, en zijn we bezig met bewuster en gezonder te eten. Niet alleen werkt dat voor mijn gewicht en omvang, ook voel ik me daardoor een stuk lekkerder in mijn vel. Eerst ben ik begonnen met iedere dag minimaal een uur te wandelen met Freya. Dit werkte wel goed voor mijn conditie, maar die ellendige buik ging er niet mee weg. Door minder te snoepen wilde ik proberen mijn buik strakker te krijgen, maar ik ben toch iets te vaak gezwicht voor die zak chips of dat koekje bij de thee (zeg maar gerust het halve pak..)

Body After BabyIedere woensdagavond ben ik nu, samen met Dennis, te vinden in de sportschool. De eerste keer op de weegschaal staan vond ik niet leuk. Ik woog meer als ik ooit gewogen heb en dat was best even slikken. Op mijn dunst woog ik 65kg, veel te licht voor mijn lengte, maar nu had ik een gewicht van maar liefst 89kg. Nog steeds een gezond gewicht en mijn BMI is hartstikke goed, maar ik schrok er toch van. 6 weken lang ging ik iedere woensdag braaf mijn training schema af, probeerde ik gezonder te eten en minder te snoepen én deed ik zo nu en dan wat oefeningen thuis als Freya een dutje deed. Na 6 weken mocht ik wéér op die ellendige weegschaal en na 6 weken mijn stinkende best te doen was ik 1kg aangekomen. Ik baalde, ik baalde flink. Tót onze trainer me uitlegde dat ik in gewicht wel was aangekomen, maar in vetpercentage juist was afgenomen. Ook het percentage aan spieren was iets toegenomen wat dus de extra kilo verklaard. YES! Dus na die aantal weken zwoegen was er al een klein resultaat te zien. Ik ben er nog lang niet (haha, was dat maar waar!) maar een goed begin is het halve werk ;)

Vorige week woensdag heb ik samen met mijn trainer het schema wat aangepast. Meer oefeningen voor de buik gebied, minder voor de armen. Ook heb ik wat oefeningen mee gekregen die thuis ook prima te doen zijn en vul ik die aan met de bekende sit-ups en crunches. Ik zelf voel duidelijk al verschil in mijn buikspieren, maar voor een ander is het nog niet te zien. Over een kleine 3 weken gaan we op vakantie, dus erna zal ik wellicht wel weer wat aangekomen zijn (hallo italiaanse ijsjes, pizza en pasta’s), maar erna gaan we weer hard aan de bak. Ik heb before foto’s gemaakt die ik misschien ooit nog ga plaatsen, maar voor nu houd ik die nog lekker voor mijzelf.

 

Wish me luck!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply

<3 </3 :watermelon: :sunflower: :strawberry: :shoe: :love: :house: :hi: :grow: :gift: :gift2: :elephant: :drops: :clover: :cherry: :caterpillar: :castle: :candles: :cake: :bow: :boat: :bird: :balloon: :D :-< :*: :***: (r) (ff) (f) (:heart balloon:)