Mama & Baby Reviews

Review Kraambezoekboek Van HEMA

16 februari 2016

HEMA Kraambezoekboek 001Als ik door mijn eigen baby album blader kom ik soms foto’s tegen van mijzelf als baby met mensen die ik helemaal niet ken. Vrienden, collega’s of buren van mijn ouders toen. Best jammer dat ik de namen niet eens ken en helemaal niet weet wie deze personen zijn. HEMA heeft daar iets leuks op bedacht: namelijk het kraambezoek boek.

HEMA Kraambezoekboek 002In het kraambezoek boek kan alle kraamvisite een bladzijde invullen. Maar er is ook ruimte voor de geboorte dag van je kindje. Zo kun je invullen wat de nr 1 hit was van toen, welke serie papa en mama graag keken en hoeveel een pak melk kostte. Ook de krantenkop kun je invullen. Ik heb hier expres een leuke krantenkop ingevuld omdat de voorpagina vol stond met ellendig nieuws. Nu kan ik me al deze dingen nog makkelijk voor me halen, maar over 20 jaar is het toch wel leuk om te zien dat heel Nederland keek naar ‘kerels met een kleintje’.

HEMA Kraambezoekboek 003Ook voor de verloskundige en de kraamverzorgster is er een bladzijde vrij gehouden. In mijn boek heeft de verloskundige niks ingevuld omdat het direct na de bevalling zo hectisch was dat ik daar niet meer aan gedacht heb. Maar onze lieve kraamverzorgster heeft wel haar pagina ingevuld. Erg leuk, want ik weet zelf niet eens hoe de kraamverzorgster van mijn moeder heette terwijl ik wel met haar op de foto sta. En onze kraamverzorgster was ook ontzettend lief, dus het is leuk dat we deze bladzijde hebben als herinnering. :)

HEMA Kraambezoekboek 004Voor de kraamvisite zelf is er natuurlijk ook plek gemaakt. Er staan standaard vragen in als ‘hoe ken je mijn moeder?’, maar ook leuke, persoonlijke vragen zoals een wens voor je kindje of wat de kraamvisite cadeau heeft gedaan. Zo kun je altijd even terug lezen dat de favoriete knuffel van je mini cadeau is gegeven door de collega van je man bijvoorbeeld :)

Ik vind het een ontzettend leuk boek en ik weet zeker dat Freya het later ook leuk vind om terug te kunnen lezen wie er allemaal bij haar zijn komen kijken. Het kraambezoekboek is verkrijgbaar bij HEMA en kost €5,-

You Might Also Like